۶:حلیم

 

خوب گفتم تا ماه رمضون تموم نشده دستور حلیم رو هم بزارم.

...

مواد لازم(برای حدود 4 بشقاب):

1-       بلغور گندم 2.5 پیمانه

2-       گوشت دنده گوسفند 250 گرم

3-       پیاز متوسط 1 عدد

4-       نمک

روش پخت:

اول از همه تو دو تا قابلمه جداگانه بلغور و گوشت رو همراه با پیاز بپزید و به هردو کمی نمک اضافه کنید.1 ساعت بعد گوشت رو بکوبید و به قابلمه بلغور اضافه کنید.اجازه بدید نیم ساعت دیگه با هم بپزن و بعد کنار بزارید تا کمی سرد بشه.اگه مایلید حلیم شما کاملا صاف بشه همه اون رو و اگر مثل من کاملا صافش رو دوست ندارید دوسومش رو در مخلوط کن بگردونید تا له و صاف بشه.دوباره مواد رو بزارید روی حرارت ملایم تا جا بیافته.مواظب باشید ته نگیره. انقدر باید بمونه تا کش بیاد و شبیه حلیم واقعی بشه.

میتونید برای روش کمی کره آب کنید و با چاشنی شکر و دارچین میل کنید.

نکته 1: باید نمک کم بزنید چون غذا چاشنی شکر داره.

نکته 2: می تونید بجای دنده از گوشت بوقلمون هم استفاده کنید.

نکته 3: این غذا رو با گندم سالم هم می شه پخت.اما استفاده از بلغور زمان پخت رو به طرز محسوسی کاهش میده.

نظرات 4 + ارسال نظر
بانوی آَشپزخانه شنبه 13 مهر‌ماه سال 1387 ساعت 02:29 ب.ظ http://ashpazoone.blogfa.com

سلام عزیزم خسته نباشی. خوشحال می شم وقتی می بینم که بلاگ هایی با موضوع آموزش آشپزی توی دنیای اینترنت هر روز بیشتر می شن :) واقعا معتقدم که این به اشتراک گذاشتن تجربه ها برای همه ما خوبه .موفق باشی.
توی بلاگم لینکت کردم تا بقیه هم با بلاگ خوبت آشنا بشن.

باران دوشنبه 15 مهر‌ماه سال 1387 ساعت 01:38 ب.ظ http://www.koobeh.perianblog.ir

خیلی حرفه ای آشپزی می کنی ها. غذاهای شدید و سنتی. من فکر می کردم آشپز خوبی ام ولی فهمیدم که خیلی چیزها ست که هنوز تجربه نکردم. راستی ته چین رو بر اساس دستور شما درست کردم عالی شد. دستت درد نکنه.

نوش جون:*

بانوی آشپزخانه چهارشنبه 17 مهر‌ماه سال 1387 ساعت 10:44 ق.ظ http://ashpazoone.blogfa.com

کجایی خانومی؟ خبری نیست تو آشپزخونه ات که :)

آزیتا پنج‌شنبه 26 دی‌ماه سال 1387 ساعت 06:02 ق.ظ http://www.raahedel.blogfa.com/

سلام
منظورت از بلغور - گندم پوست گرفته است؟ این دستوری که گداشتی بنظر خیلی خوب می آد... حتما شنبه درست می کنم. مرسی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد