۷:آلبالو پلو

 

 

مواد لازم:

1-       آلبالو تازه یا فریز شده 1 پیمانه

2-       گوشت چرخ کرده 250 گرم

3-       پیاز 1 عدد متوسط

4-       برنج 2.5 پیمانه

5-       زعفران دم کرده 2 قاشق

6-       نمک به میزان لازم

7-       شکر به میزان لازم

8-       روغن به میزان لازم.

9-       دارچین و فلفل به میزان لازم

روش پخت:

خوب اگه آلبالوی تازه در دسترس دارید که عالیه یا اگه حوصله بخرج دادید و تابستون فریز کردید همون هم کارگشاست. من توی شهروند هم دیدم که آورده.پس حله!

آلبالو رو به میزانی از شکر که دوست دارید روی حرارت کم و در ظرف لعابی چند دقیقه ای بپزید.

برنج رو هم با نمک به روش تهیه پلو بپزید و آبکش کید.

گوشت رو هم با پیاز رنده شده مخلوط کنید و باهاش قلقلی یا کله گنجشکی درست کنید.بعد تفت بدید و دارچین و فلفل و نمک هم چاشنی اش کنید.

زعفران رو هم آب جوش اضافه کنید و بزارید مثل چای دم بشه تا کاملا رنگشو پس بده.

کف قابلمه ته دیگ دلخواهتون رو بزارید. بعد به ترتیب برنج آلبالو و کله گنجشکی بریزید و تکرار کنید تا مواد تموم بشه.

من برنج زعفرانی رو هم همون موقع لای پلو می زارم.

روش رو هم با خلال پسته و برنج زعفرانی می تونید تزیین کنید.

نظرات 4 + ارسال نظر
بانوی آشپزخانه چهارشنبه 17 مهر‌ماه سال 1387 ساعت 11:14 ب.ظ http://ashpazoone.blogfa.com

سلام خانومی گل...خسته نباشی...مرسی از آلبالو پلوی خوش آب و رنگت...ما هم که از هرچی بگذریم از آلبالو پلو نمی گذریم D: من عاشق بوی این غذام...........وای دلم ضعف رفت (;

خانم نوتلا دوشنبه 22 مهر‌ماه سال 1387 ساعت 07:43 ب.ظ http://www.nutella.blogfa.com

باید امتحانش کرد
اما الان که فصل آلبالو نیست
آلبالو فریز شده هامونم یه موش کوچولوی عاشق آلبالو همه رو یه جا لمبونده:دی
مرسی

آزاده (هنر دستی) سه‌شنبه 30 مهر‌ماه سال 1387 ساعت 03:02 ب.ظ http://honaredasti.blogfa.com/

سلام دوست عزیز.
عجب چیزای خوش آب و رنگی درست کردین.
خسته نباشین.

قاشق چوبی چهارشنبه 8 آبان‌ماه سال 1387 ساعت 02:52 ب.ظ http://ghashoghe-choobi.blogfa.com

سلام مانلی عزیزم...خوبی ؟...افرین ...افرین به اینهمه غذاهای خوشمزه...خیلی خوشحالم که با وبلاگت اشنا شدم...من شما رو لینک می کنم...شما هم اگه دوست داشتی با اسم قاشق چوبی لینکم کن...بهم سر بزن...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد