۱۱:دلمه

  

 

مواد لازم(برای دو نفر):

برنج 1 پیمانه

باقلا سبز پخته نصف پیمانه

سبزی دلمه نصف پیمانه

گوشت ریز خرد شده و پخته 150 گرم

محلول زعفران 1 قاشق

نمک،فلفل،زردچوبه

ماست 1 پیمانه

فلفل دلمه،گوجه،بادمجان دلمه ای و برگ مو

iروغن

 

روش پخت:

برنج رو از چند ساعت قبل بخیسونید،آبش رو خالی کنید و بعد از اون ماست رو روی برنج بریزید.باقلا،و گوشت رو که از قبل پخته اید به این مواد اضافه کنید و بعد از اون هم سبزی و ادویه ها و زعفران رو.این مواد رو با هم بگذارید یه شب تا صبح بمونن.

بعد توی فلفل دلمه ای ها، یا گوجه رو خالی کنید(یا از برگ مو استفاده کنید) می تونید تموم این ها رو همراه هم داشته باشید.

از مواد تویی داخل اونها بریزید و توی قابلمه تفلون که کفش رو برگ مو یا کاهو انداختید بزارید.دقت کنید ردیف های زیری رو با فلفل و بادمجان یا برگ مو پر کنید و گوجه ها بالا قرار بگیرن چون در اثر حرارت مستقیم وا می رند!

در قابلمه رو بزارید و 5 دقیقه روی حرارت تند قرار بدید، روی همه مواد روغن آب بریزید و 10 دقیقه با حرارت متوسط بپزید و بعد حرارت رو ملایم کنید و شعله پخش کن بزارید.

یک و ساعت و نیم زمان بدید تا مواد درون دلمه ها دم بکشند.
نظرات 3 + ارسال نظر
عسل یکشنبه 16 فروردین‌ماه سال 1388 ساعت 10:59 ق.ظ http://dastpokhte-man.blogfa.com

معلومه دست پخت خوبی داری! کباب مرغی رو که در پست ۸ آموزش دادی... پختم...عالی بود!
من کتلت مرغ رو اینجوری میپزم با کمی ادویه و چاشنی بیشتر و التبه کمی پودر سوخاری!
اگه دوست داشتی به بلاگم سر بزن! (گل)

saemeh سه‌شنبه 22 اردیبهشت‌ماه سال 1388 ساعت 01:27 ب.ظ http://www.bartarin.net


سلام
از سایت شما بازدید کردم و مطالب جالب شما را خواندم و استفاده کردم به شما هم پیشنهاد میدهم به وبلاگ گروهی www.bartarin.net بیاید مطالب جالب خود رادر ان بنویسید واز مطالب ان استفاده بکنیذد وهمچنین میتوانید به سایت خود نیز لینک بدهید.
خوشحال میشوم شما را دراین سایت ببینم .
باتشکر

آیدا دوشنبه 8 تیر‌ماه سال 1388 ساعت 02:23 ب.ظ http://iovp.mihanblog.com

سلام مانلی عزیز
من آیدا مدیر یه سایت آشپزی هستم، خیلی خوشحالم با وبلاگت آشنا شدم وبلاگ ما بیا خوشحالمون می کنی (این یه دعوت رسمیه!)
اگه قابل دونستی منو لینک کن در اولین فرصت لینکت می کنم
شاد باشی [گل]
آیدا

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد