۱۳:میرزا قاسمی



مواد لازم(برای دو نفر):

بادمجان متوسط 6 عدد

سیر نصف تا دو سوم بوته

تخم مرغ 2 عدد

روغن

نمک و فلفل

روش پخت:

بادمجانها را روی شعله پخش کن بگذارید و روی گاز کباب کنید.بطوری پوست بادمجانها کاملا سیاه شود.قبل از کباب کردن روی بادمجانها برای جلوگیری از ترکیدن با چاقو شکاف کوچکی ایجاد کنید.

سیرها را رنده و یا ریز خرد کنید.

روغن اضافه کنید و سیر را تفت دهید تا طلایی شود.بادمجانهای کباب شده را که با قاشق بیرون آورده اید و له کرده اید به سیرها اضافه کنید،نمک و فلفل بزنید و 5 تا 10 دقیقه تفت دهید.(اگر مثل من نیستید و می توانید با خیال راحت غذای چرب و چیلی بخورید روغن اضافه کنید و بادمجانها را حسابی تفت بدهید.)

در مرحله بعد بادمجانها را گوشه ماهیتابه جمع کنید و تخم مرغها را در ماهیتابه بریزید.(مثل عکس)آنها را بالافاصله با بادمجانها مخلوط نکنید و صبر کنید تخم مرغها مثل نیمرو بپزند و بعد آنها را با بادمجان مخلوط کنید،دو سه دقیقه با هم تفت دهید.

غذا آماده است.

پ.ن: این یکی از روشهای تهیه میرزا قاسمی است.در بعضی روشها گوجه فرنگی هم به مواد اضافه می کنند.

۱۲:طالبی بستنی

اگه بین نوبرانه های بهاری طالبی رو انتخاب کردید،می تونید با ریختن تکه های طالبی و سه چهار قاشق بستنی وانیلی توی مخلوط کن یه نوشیدنی خیلی خوشمزه تهیه کنید.

 

پ.ن: متاسفانه سایتی که من عکسهای بلاگ رو توش آپلود می کردم در دسترس نیست،ندیدن عکسها هم بخاطر همونه...سعی می کنم عکسهایی رو که دارم دوباره آپلود کنم.