X
تبلیغات
رایتل


مواد لازم:

ماش 1 پیمانه

عدس سه چهارم پیمانه

برنج یک دوم پیمانه

لوبیا سفید یک چهارم پیمانه

آب گوشت یا عصاره گوشت

نمک،فلفل،زردچوبه

پیاز یک عدد متوسط

سبزی آش نصف پیمانه

نعنا خشک 1 ق غ

روغن به مقدار کافی 

 

روش پخت:

24 ساعت حبوبات غذا(ماش،لوبیا،عدس) را بخیسانید و دو مرتبه هم آب آنها را عوض کنید.سپس حبوبات را با آب گوشت بار بگذارید،20 دقیقه بعد برنج را هم اضافه کنید.در اواسط کار نمک و اویه ها را بیافزایید.

حدود یک ساعت و نیم طول می کشد تا آش جا بیفتد.(دانه ها خوب بپزند و غلظت مناسب پیدا کند.)یک ربع قبل از اینکه غذا را بردارید سبزی آش را اضافه کنید. 

در انتها پیاز داغ و نعنا داغ درست کنید و به آش اضافه کنید.در صورت تمایل با کمی کشک تزیین کنید و سرو نمایید.

ماش ، حاوی بسیاری از مواد مورد نیاز بدن است و در عین حال کالری کمی دارد ؛ یعنی پرخاصیت و غیر چاق کننده است. از این رو بهتر است در دوران رژیم لاغری حداقل هفته ای یک بار از ماش استفاده شود چون بسیار زود هضم و غیر نفاخ است و به علت دارا بودن ویتامین A و D نیازهای بدن ما را تأمین می کند و برای تقویت اعصاب و بینایی مفید است.