۱۹:کوکوی مرغ و قارچ

مواد لازم(برای دو نفر): 

پیاز متوسط ۱ عدد  

سینه مرغ ۱۵۰ گرم 

سیب زمینی متوسط خام ۱ عدد 

قارچ درشت ۵ عدد

سیر ۱ پر 

تخم مرغ ۱ تا ۲ عدد 

آرد ۱ ق غ 

جعفری خرد شده ۱ ق غ 

نمک فلفل زردچوبه به مقدار لازم

روغن به مقدار کافی

روش پخت:

من سینه مرغ،پیاز،سیر،سیب‌زمینی و قارچها را در دستگاه غذاساز ریختم تا همه مواد را خرد و ریز و یکدست کند،اما می توانید این مواد را رنده کنید یا ریز خرد کنید.

بعد به آن تخم مرغ،ادویه جات،جعفری و آرد را بیافزایید و در روغن با حرارت ملایم سرخ کنید.خیلی سریع آماده می شود و البته خوشمزه است!

۱۸:سیب‌زمینی برشته با پنیر

مواد لازم:

سیب‌زمینی بزرگ 1عدد

پنیر پیتزا رنده‌شده 2 ق غ

پنیر پارمسان 1 ق غ

شیر 2 ق غ

کره 1 ق غ

نمک و فلفل

روش پخت:

سیب‌زمینی را کاملا بشویید و تمیز کنید.خشک کنید و با چنگال چند سوراخ روی نقاط مختلفش ایجاد کنید.این سیب‌زمینی بزرگ را در فر از پیش داغ شده حدود 45دقیقه تا یک ساعت بپزید.

خارج کنید،صبر کنید تا کمی سرد شود. برش عرضی یا طولی بدهید و نصف کنید.با قاشق مرکز هر نیمه سیب‌زمینی را خالی کنید،طوری که کف و دیواره آن به ضخامت چند میلی‌متر باقی بماند.سیب‌زمینی خارج شده را له کنید،با پنیرها،کره،شیر و نمک و فلفل کاملا مخلوط کنید و این مواد را مجددا داخل همان گودی ایجاد شده در سیب‌زمینی قرار دهید.رویش کمی پنیر پیتزا بپاشید و مجددا در فر بمدت ده دقیقه قرار دهید.یک پیش غذای خیلی لذیذ خواهد شد.می‌توانید بجای نان و پلو با ماهی یا مرغ برشته هم سرو کنید.

پ.ن:این مواد برای تهیه 1عدد سیب‌زمینی برشته با پنیر است.


۱۷: کروکت سیب زمینی

مواد لازم(برای دو نفر):

سیب زمینی 3 عدد متوسط

تخم مرغ 2 عدد

آرد سیب زمینی یا آرد معمولی 1 تا 3 ق غ

نمک،فلفل و زردچوبه به مقدار لازم

آرد سوخاری به مقدار لازم

گوشت چرخ کرده 100 گرم

پنیر پیتزا 60 گ

پنیر گودا40 گرم

فلفل دلمه ای 1 عدد

سیر دو حبه

پیاز 1 عدد کوچک

روغن به مقدار لازم

رب گوجه فرنگی 1 ق غ

روش پخت:

سیب زمینی ها را بپزید و رنده کنید1.تخم مرغ را به آن اضافه کرده و به مقداری که خمیری شود و به دست چندان نچسبد آرد یا آرد سیب زمینی به همراه ادویه جات مورد علاقه بیافزایید.

در ماهیتابه پیاز و سیر را با اندکی روغن تفت دهید،فلفل دلمه ای و گوشت را هم افزوده و تفت دهید.در انتها رب و ادویه ها را بیافزایید.

روی تخته چوبی آرد بپاشید و به اندازه یک گردو از خمبر سیب زمینی روی آن قرار داده و باز کنید.از مواد گوشتی کمی روی آن بریزید و مقداری پنیر پیتزا و پنیر گودا اضافه کنید.دو طرف خمیر را بهم بچسبانید و مانند تصویر شکل دهید.بعد کروکت را اول در آرد سوخاری بغلتانید،بعد در تخم مرغ زده شده و دوباره در آرد سوخاری.

کروکت را در مقدار کافی روغن سرخ کنید تا طلایی شود.با نان و سس مورد علاقه سرو کنید.