۳۳: تیرامیسو

 

مواد لازم:

بیسکویت پتی بور 2 بسته

قهوه غلیظ نصف لیوان

پنیر خامه ای 300 گرم

خامه نصف لیوان

پودر شکر نصف لیوان

پودر کاکائو به میزان لازم

روش تهیه:

تیرامیسو نوعی کیک ایتالیایی است که در اصل با نوعی بیسکویت بنام Lady Finger درست میشود.اما من این بیسکویت رو در تهران پیدا نکردم و با همون پتی بور درستش کردم.نتیجه اش خوبه اما اگه دوستان لیدی فینگر رو جایی سراغ دارند به ما هم معرفی کنند لطفا.همین طور اگه بیسکویتهایی دیگه ای رو امتحان کردید و راضی بودید من و بقیه دوستان رو بیخبر نگذارید. 

ابتدا قهوه غلیظ را تهیه کنید.هم میتوانید دم کنید و هم نسکافه درست کنید و کمی هم شیرینش کنید. 

بعد در ظرف مورد نظر بیسکویتها را بچینید: 

در مرحله بعد با فرچه آشپزخانه روی بیسکویت را قهوه بمالید: 

سپس در ظرف دیگری پنیر خامه ای و خامه و شکر را مخلوط کرده و بزنید تا یکدست شوند.روی بیسکویتها را با این مخلوط بپوشانید: 

این مراحل سه گانه را چند بار تکرار کنید یعنی لایه جدید بیسکویتها را روی خامه بگذارید و دوباره قهوه بمالید و خامه و پنیر بریزید.در انتها روی لایه خامه ای آخر پودر کاکائو الک کنید و کیک را بگذارید چند ساعت در یخچال بماند(حتی یک شب) البته با کاور و بعدا نوش جان کنید.

نظرات 36 + ارسال نظر
تستر کوچیکه جمعه 28 خرداد‌ماه سال 1389 ساعت 10:18 ب.ظ http://tosterr.persianblog.ir/

مرسی مانلی جون :-)
این لیدی فینگر رو خوب درست کن البته من تا حالا این کارو نکردم
و اینکه این پنیر خامه شور نبود که استفاده کردی آخه مارکش معلومه :-D

نه نمکش خیلی کمه اما من چند دقیقه هم تو آب گذاشتم واسه احتیاط.اصلا طعم نمک حس نمیشه.
لیدی فینگر رو چجوری درست کنم؟

حسین جمعه 28 خرداد‌ماه سال 1389 ساعت 11:27 ب.ظ http://www.akslar.com

سلام دوست عزیز وبلاگتون بسیار زیباست.اگه میشه به سایت من هم سر بزنید.ممنون

مامان تینا و سینا شنبه 29 خرداد‌ماه سال 1389 ساعت 12:51 ب.ظ http://www.ashpazi.blogfa.com/

من عاشق طعم قهوه هستم ، مطمئنم خیلی خوشمزه است . دستت درد نکنه مانلی جان ...

:)

گلابتون شنبه 29 خرداد‌ماه سال 1389 ساعت 06:39 ب.ظ http://golabatoon-kitchen.persianblog.ir/

عزیزم لیدی فینگر تقریبا همون نون شیرنی لطیفه یا نون خامه ایه ... که یه خورده برشته تر درستش میکنن .
به راحتی میتونی خودت درست کنی ..... اگر هم نخواستی خودت درست کنی فکر کنم بتونی به قنادی ها سفارش بدی برات درست کنن

دفعه بعد با لطیفه درست میکنم.راستش تو ذهنم بود اما تنبلیم اومد دنبالشو بگیرم!

رفیق یکشنبه 30 خرداد‌ماه سال 1389 ساعت 01:50 ق.ظ

مانلی خانم من همیشه وبلاگتونو میخونم و هر وقت بخوام یه چیز جدید درست کنم میام اینجا ایده میگیرم.
من آلمان هستم و اینجا ایتالیایی ها به شکر و خامه زرده تخم مرغ هم اضافه میکنن . یعنی اول زرده تخم مرغو با شکر میزنن و بعد خامه و... اضافه میکنن. البته من چون کلا از تخم مرغ خام خوشم نمیاد روش شما به نظرم بهتر اومد.
مرسی .

رفیق جان خوشحالم که این بار خواننده خاموش نبودی و با من حرف زدی.از لطفت هم ممنونم.
دفعه بعد با لطیفه درست میکنم و نتیجه رو اطلاع میدم.منم از تخم مزغ خام خوشم نمیاد واسه همین حذف کردم.

رفیق یکشنبه 30 خرداد‌ماه سال 1389 ساعت 01:55 ق.ظ

در ضمن من داشتم فکر میکردم که این لیدی فینگرها مزه شون شبیه چیه که در ایران هم باشه . دیدم خانم گلابتون زحمتشو کشیدن ! مزشون عین همون نون لطیفست...

تیرامیسو واقعا خوشمزست و درست کردنشو به همه توصیه میکنم .

ممنون از راهنمایی رفیق و گلابتون عزیز

گلابتون پنج‌شنبه 3 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 11:13 ق.ظ

اینجا میشه خصوصی نوشت ؟!!!

گلابتون پنج‌شنبه 3 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 11:14 ق.ظ http://golabi-golabatoon.persianblog.ir/

من حرف خصوصی دارم چه جوری بزنم خب!!!

گلابتون جمعه 4 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 02:33 ب.ظ http://goli-kitchen.persianblog.ir/

خانومی آدرس وبلاگ اشپزیم عوض شده . لطفا اسمم رو لینکم رو عوض کن
آشپزخونه گلی
http://goli-kitchen.persianblog.ir/

لادن پنج‌شنبه 10 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 07:35 ق.ظ http://ladansfoodjournal.blogfa.com/

مانلی جونم سلام. مرسی از این دستورت. همسر من گیاهخواره. ایده خوبی بود. آشنایی با تو برام مسرت بخشه. خوشحال می شم باهم در تماس باشیم. منتظر حضور پر از صفات هستم. دوست داشته باشی همدیگه رو لینک هم بکنیم. مرسی از لطفت

شراره جمعه 11 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 11:36 ق.ظ http://pormash.blogfa.com/

سلام دوست نازنینم
وبلاگ آموزنده ای داری با تبادل لینک موافقی
اگه دوست داشتی به منم سری بزن من شما رو لینک کردم[ماچ]

منصوره دوشنبه 14 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 05:41 ب.ظ http://ashpazierangin.blogfa.com

سلام
عالی شده ممنون

کویر پنج‌شنبه 31 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 11:58 ق.ظ http://kavirnegar.blogfa.com

سلام بانو
کلا دیگه زدی تو خط آشپزی و خیال خودتو از همه چی پاک کردی حتی سیاست و دوستای سیاسی.
الان که این عکس خوراک لوبیا رو دیدم ضعف کردم. چون مث خر گشنمه و هیچی هم دم دست ندارم بخورم و منم عاشق خوراک لوبیا... خدا بگم چیکارت کنه؟!

اتفاقا اصلا هم بی خیال نشدم و تو تمام عرصه ها فعالم.درس و کار و سی.ا.ست و ...
ناسلامتی من از زنان تهرانم و ایتالیاییها برام میدون ساختن..مگه میتونم بیخیال شم؟ ;) :D

منتهاش آشپزی از علایق و سرگرمیهای مهم منه..چه کنم دیگه!

کویر پنج‌شنبه 31 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 11:59 ق.ظ

به جای حتی سیاست بخون بخصوص سیاست و ....

چیستا سه‌شنبه 5 مرداد‌ماه سال 1389 ساعت 04:59 ب.ظ

سلام عزیزم.. خیلی خوبه که وبلاگت بروزه آخه بعضی از وبلاگا خاک می خورن و آپ نمی شن.
من عاشق آشپزیم . اما یه مشکل دارم برای انتشار وبلاگ آشپزی خودم و اونم اینه که آپلودری که عکسامو آپ کنه پیدا نمی کنم. می شه بگی شما از چه آپلودری استفاده می کنی؟ واسم میل کن جواب ها رو عزیزم اگه تونستی . ممنون می شم. و همین طور حجم عکسات رو روی چقدر می ذاری؟
منتظر جواب هستم.

من عکسها رو در اینجا آپلود میکنم:
up.iranblog.com
با برنامه پینت خود ویندوز عکسها رو یک چهارم میکنم.

نیوشا شنبه 23 مرداد‌ماه سال 1389 ساعت 02:05 ق.ظ http://www.delfimarinet.mihanblog.com

سلام .عکس های خیلی جالبی گذاشتی
اگه وقت کردی یه سرم به سایت ما بزن
http://www.delfimarinet.mihanblog.com

ناشناس مهربون شنبه 13 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 02:16 ب.ظ

لیدی فینگر رو از سوپر ولنجک بخرید .. در ضمن این چیزی که درست کردید فقط شبیه تیرامیسو شده

زیادم مهربون نیستید
خوب شما توضیح میدادید که تیرامیسو واقعی چجوریه مهربون!!

یگانه یکشنبه 1 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 03:04 ب.ظ

سلام عریزم اولین باره که وبتو دیدم در اولین نگاه از دوتا چیزش خوشم اومد
۱-خیلی راحت توتضیح دادی واز مواد اولیه عکس گرفتی
۲-توی قسمت نظرات جالبه که جواب همه رو مثل یه دوست دادی واین عالیه!
اما دستور ترامیسو رو متوجه نشدم مخوصا پایین عکس دومی وچندتا سوال دارم : خامه رو چطور بذارم ؟فرم گرفته؟ چطور قهوه درست کنم؟ واین بیسکوبت رو چطور تهیه کنم آخه تو اهواز فکر نمیکنم لیدی فینگر پیدا بشه ،از لطیفه هم خوشم نمیاد با پتی بور هم مزه اصلیش از دست میره
با سپاس

ممنونم از لطفتون.
من فقط خامه رو با چنگال زدم و مخلوط کردم.متاسفانه من تو تهران هم هنوز نتونستم لیدی فینگر گیر بیارم.تعطیلات عید از کردستان مقداری بیسکویت شبیه لیدی فینگر خریدم اگه وقت کنم و درست کنم عکسها رو میزارم.

یگانه دوشنبه 16 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 12:04 ب.ظ

درست کردم خوشمزه بود
ولی نمیدونم چرا هیچکس دوست نداشت جز خودم

فرناز سه‌شنبه 6 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 03:05 ب.ظ

سلام مانلی جون

من کلا طرز تهیه تیرامیسوم با شما متفاوته ولی در مورد بیسکویت نظر خواهی کرده بودی گفتم به اطلاعت برسونم که من با بیسکویت نسترن هم درست کردم خیلی عالی شد. ایندفه امتحانش کن.
موفق باشی

neda جمعه 23 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 01:09 ب.ظ

salam lady finger ro shirini foroshi cook miforoshee.
address... markaz kharid eskan... cook confectionary

aida جمعه 21 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 06:32 ب.ظ http://shaparak99.blogfa.com

سلام من خیلی دوست دارم این دسر رو با لیدی فینگر درست کنم اما پیدا نکردم
راستی من تو سایت های دیگه خوندم که با نون لطیفه و کیک اسفنجی خیلی خوب میشه
بازم ممنون

بهارین جمعه 8 مهر‌ماه سال 1390 ساعت 06:58 ب.ظ

لیدی فینگر در خارجی فروشی های تجریش یافت می شود

ممنونم. :)

GiLeNa شنبه 9 مهر‌ماه سال 1390 ساعت 05:17 ب.ظ

super jivar 4 rah kamranie lady finger dare

ممنونم. :)

هاله پنج‌شنبه 10 آذر‌ماه سال 1390 ساعت 01:23 ب.ظ

لوازم قنادی مدبر(یوسف اباد)لیدی فینگر داره.دستورش خیلی شباهت لطیفه رو داره فقط علاوه بر ارد کمی نشاسته ذرت هم داره

سلام دوشنبه 19 دی‌ماه سال 1390 ساعت 11:46 ق.ظ

لیدی فینگر که تو ایران نیست اسمشو عوض کردن به نام لطیفه که این همون لیدی فینگره ممنون بای

مریم دوشنبه 3 بهمن‌ماه سال 1390 ساعت 12:21 ب.ظ

یک سوال دارم. من تیرامیسو را با لیدی فینگر و پتی بوردرست کردم درهردومورد موقع سرو خیس بودن نان ها احساس می شد.این اشکال کار بوده ویا خاصیت این دسر است.اگر پاسخ را به ایمیلم بدهی بسیار ممنونم.

فرح چهارشنبه 26 بهمن‌ماه سال 1390 ساعت 03:18 ب.ظ http://www.fifia.blogfa.com

سلام عزیزم خوبی
الهی خیر ببینی از بس دنبال تیرامیسو گشتم و این لیدی فینگر را پیدا نکردم .. و مانده بودم به جای آن چی بگذارم ..
فدات شم که این همه ماهی ....

با هزار تا بوس برای تو .....

زیرسایه دوست سه‌شنبه 9 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 03:20 ب.ظ http://www.ziha.blogfa.com

سلام عزیزم

لیدی فینگر رو میتونی سمت کوچه مرویل مغازه های اطرافش دارند نزدیک یه مسحده من از اونجا خریدم

سارا جمعه 19 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 06:22 ب.ظ

سلام مانلی جون
لیدی فینگر و قنادی ناتلی سهروردی داره امیدوارم موفق باشی

شبنم شنبه 9 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 04:27 ب.ظ

سلام
دستتون درد نکنه
با روش شما درست کردم خیلی خوشمزه بود.
ممنون و موفق باشید

farzaneh سه‌شنبه 20 تیر‌ماه سال 1391 ساعت 10:45 ب.ظ

salam ladyfinger ro too khiabun manuchehri ye maghaze hast ke hameye khordaniaye kharejio kamyabo dare mishe peida kard.forooshandash ham ye khanoome :)

مریم چهارشنبه 25 مرداد‌ماه سال 1391 ساعت 01:20 ق.ظ

خیلی خوب توضیح دادین ولی من تا حالا دسر درست نکردم منظورتون از خامه همون خامه صبحونه است یا...؟

پونه جمعه 5 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 05:55 ب.ظ

تمامی موادش تو کوچه مروی پیدا میشه حتی پنیر اصلی خودش.

مرضیه دوشنبه 29 مهر‌ماه سال 1392 ساعت 05:54 ب.ظ

سلام
ممنون از سایت خوبت
همونطور که دوستان گفته بودن لیدی فینگر رو از تجریش یا مغازه‌هایی که خارجی فروش هستندمیتونی پیدا کنی، مدل ایرانیشم توی لوازم قنادی مدبر (یوسف آباد) با قیمت مناسب‌تر وجود داره.
البته توی سایت کارگاه آشپزسازی هم روش تهیه پنیر ماسکارپنه، لیدی فینگر و خود تیرامیسو گذاشته شده.
در کل مزه تیرامیسو به قهوه اشه.
بازم ممنونم

مینا دوشنبه 20 مرداد‌ماه سال 1393 ساعت 01:51 ب.ظ

سلام عزیزم من بیسکوییت های مخصوصی که برای تیرامیسو استفاده میشه رو از جمهوری محله مسیحی نشین ها خریدم خیلی هم خوب و خوشمزه شد

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد